Saturday, December 31, 2011

Bye2 2011 dan WeLcOMe 2012

Ahak! Ahak! Ahak! Maka...dengan rasa tak percaya...masuk je tahun 2012, umur aku telah masuk 30 tahun secara tak rasmi. Kenapa tak rasmi? sebab birthday aku 31 Oktober 1982. So, secaratak rasminya aku dah masuk 30 dan secara rasminya aku masih 29.  Aku dah 30????!!! Wooowwwww~~~ Dasat sangat kan..Tak sangka dah capai sampai ke tahap ni tanpa berkahwin. wahahahaaa! Takpa2. Asalkan aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang (bahagia ke?). Alhamdulillah... Syukur dengan apa yang ada.

Well..aku nak preview balik peristiwa yang berlaku kat aku tahun 2011 ni. Boleh dikatakan tahun ni adalah Tahun Malas bagi aku sebab aku tak wat apa2 aktiviti yang aku ingin buat pun tahun ni seperti mendaki gunung dan pergi ke pulau.

Antara perkara yang terjadi 2011 yang bermakna bagi aku adalah:

Aku telah memenangi Kembara Treasure Hunt JKNT tempat ke 3. Yeayy!!! Tahniah untuk aku dan geng2 aku iaitu Sleni dan Kak Aida. Best sangat2. Kami bermain dengan riang ria dan akhirnya kami mendapat habuan kami. Hadiahnya berupa wang tunai RM600 dan seterika sorang seketoi serta hamper! Yeaahhh!!!



Nat telah memperkenalkan aku menyampu rambut di salun wat pertama kalinya. woooww...rasa best sangat2. Sebelum ni aku lebih suka bersyampu di rumah sebab merasakan bersyampu di salun adalah satu pembaziran. Tapi berbaloi gak sebab siap ngan urut. Aku tak kisah nak kata aku darat ke..jakun ke..sbb memang sebelum ni aku tak pernah wat. Thanks to Nat sebab banyak ajar aku benda baru. Surfing je aku takmo cuba lagi sebab tak reti berenang. Takut hanyut ditelan ombak kerinduan. Diving pon tak mo try sebab mak tak mampo nyah..

Aku telah mengadakan pengembaraan sendiri dari Kuala Berang ke Pangkor. Dalam perjalanan tu aku singgah Kuala Koh yang pertama kali aku pergi dan Cameron Highland. Masa di Perak pula pertama kali aku pergi Gua Tempurung (tak masuk sebabdah lewat) dan pertama kali pergi Kellie's Castle.

Dua orang kawan ku telah berkahwin tahun ni iaitu Along dan Nurulhani. Aku terharu sebab depa ni selalu jugak la kontek aku dan baik ngan aku. Waaa....tinggai berapa kerat ja yang tak kawin lagi. Semuga bahagia la untuk depa dunia dan akhirat.


Jatuh motor tergolek 2 orang aku ngan Sleni kat Pulau Pangkor dan turun bukit yang curam dengan motor adalah pengalaman ang menyakitkan+mengerikan+menyeriaukan.

Sedap dapat try Steamboat Shabu2 kat Manjung, Deli Kuey Teow kat Taiping.

Aku berpuas hati mendapat pujian dari auditor Akreditasi kerana dapur yang aku jaga tu amat bersih katanyer..Dalam banyak2 unit yang diaorang komplen, unit aku telah mendapat pujian. Terharu siot..

Pawan telah ditores dengan kejam bodynya kerana kesilapan aku meletakkan kereta di tepi jalan kat Flat mak aku kat KL. Tu sebab terdesak sangat. Flattu takde tempat parking lebih. Mangkuk ayun yang pi tores tu. huh!! I am sorry Pawan...

Aku tidak lagi menjadi bos di tempat aku kerja sebab dah menerima dietitian baru dan dialah bos sekarang. Berubah sedikit kerjaya aku. hurmmm..

Aku dingorat oleh budak mana ntah kat Manjung. Bermakna gak peristiwa ni sebab aku rasa diri aku nampak muda lagi sebab yangngorat aku tu budak. Siap bagi no tepon. My first experience dowh!

Dua orang pakcik kat taman perumahan kat kampung aku telah meninggal dunia iaitu cikgu Wan ngan Pakcik Mad. Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas roh mereka dan mereka ditempatkan di kalangan orang2 beriman... Tiada lagi dengar bunyi depa bersembang kat depan umah. huhuuuu

Makcik Minah dan family serta Wani telah datang melawat aku di Terengganu tahun ni. Semoga depa and kawan2 lain datang melawat aku kat cni. Nanti aku bawa pi jalan2. Okeh!

Tahun ni tak banyak mana peristiwa yang berlaku sebab tahun ni tahun malas kan..Jadinya aktiviti yang dibuat pun tak banyak. Semoga tahun depan akan lebih bermakna wat diri aku. Amin..

No comments:

Post a Comment