Saturday, April 9, 2011

Dah 10 tahun??? Wooowww!!! (Repost)

Semenjak dua menjak ni aku dah bertemu kembai dengan ramai kawan sekolah aku dulu melalui Facebook (Dhane bhat (TQ) Facebook..) Aku lihat kembali gambar cikgu2 di sekolah aku tu. Hmm.. tak ramai dah cikgu yang lama2 tinggal kat situ. Tengok cikgu2 lama aku teringat budi diaorang pada aku...Terima kasih cikgu! Aku rasa terharu sangat. Sedar tak sedar rupanya dah 10 tahun aku meninggalkan Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Hassan. Banyak kenangan yang tak dapat aku lupakan semasa sekolah dulu. 10 tahun itu adalah masa yang amat lama. Tapi aku still macam dulu. Tak berubah. Because that's my style ok. Macam2 peristiwa berlaku pada aku dalam tempoh itu. Namun bila teringat kembali kenangan semasa sekolah, aku rasa macam baru 1 tahun ja aku meninggalkan sekolah tu.


Antara peristiwa yang aku ingat adalah aku masa tingkatan 3 bergaduh dengan Winda kawan Hasanah dulu. Abih satu blok saksikan kejadian tu. Yang best tu masa Winda nak kejar Hasanah, pastu aku pun tengking dia. Terkejut kawan tu.. Hehehee.... bukan apa. Aku suka mempertahankan member2 aku dan diri aku demi kebenaran. Kalu bukan aku yang nak menyelamatkan kawan2, sapa lagi? Kan?. Ksian member aku tu. Yang pasti aku ingat muka Yong and Baizura time tu pucat...hehehehehe...


Lagi yang aku teringat ialah aku kna tibai belakang dgn cikgu sains aku kat blakang. cikgu tu memang garang. huhuuhuuu....malu + sakit. itu yang aku dapat. Tapi alhamdulillah..dengan pukulan tu. Aku jadi minat dengan Sains.hehehehe....Jadinya semua result aku hampeh belaka. Melainkan Sains aku dapat A2. tu jelah markah yang dapat dibanggakan.


Kenangan2 dengan kawan2 aku, pe'el2 kawan2 aku... semua aku ingat. Bila cerita balik mesti tergelak guling2 punya.. antaranya hehehehe...surat letak bedak..kerenah Cikgu Rosnizam..geng Spice Girls...berebut minat KRU..Winda...mamat kentut dalam surau... makan cepat2 time rehat sampai nak tercekik...asal time jogathon mesti aku yang nombor last...admire senior nama Faizul..main mercun kembung dalam kelas...macam2 lagilah. Hahahahaha...memang melucukan la time tu. Dan muka masing2 pun dah berubah menjadi semakin cantik.hehehehehe......


P/S :Ini adalah catatan yang sedikit ringkas kerana penulisnya agak malas kali ni. :p
 
23/1/2010

No comments:

Post a Comment