Sunday, April 3, 2011

PaKaR Masak Or.. PaKaR PeMbUnUh?? (Repost)

Kebanyakkan pengiktirafan "pandai masak atau pakar masak" yg diberikan pada seseorg tu aku rasa macam ada sesuatu yang tak kena. Yelah. Contoh yang banyak aku perhatikan ialah di kenduri2 dan premis2 makanan. hui.... aku bagi satu contoh. ada le kenduri ni. makcik tu cakap dia dah upah sorg pekerja dia (makcik ni buat katering) yang paaaandai masak. sungguh sedap sehingga menjilat jari gitu. hahahaha!! then bila aku perhatikan cara dia masak.. MasyaAllah... betapa byknya AJINAMOTO yang dia taburkan dalam makanan tu. hampir setengah kampit. mcm tu jugak di premis2 makanan yg dikatakan sedap makanannya padahal diaorg tak tau dah brapa gantang ajinamoto dlm makanan diaorg tu. bagi aku.. seseorg yang pandai masak atau pakar masak haruslah pandai menaikkan rasa semulajadi dalam sesuatu makanan tu menggunakan rempah ratus, ramuan serta bahan yg semula jadi. tak perlu lah menggunakan penambah perisa atau ajinamoto kerana bagi aku pakar masak yg menggunakan ajinamoto tu bukanlah pakar memasak sebenarnya tetapi dia org tu PAKAR MEMBUNUH! atau PANDAI MEMBUNUH! hahahahahaha! sbbnye dia org dapat menggunakan skill hebat diaorg tu (using ajinamoto) dgn membunuh org secara chori chori chupke chupke (senyap senyap curi curi gitu) ala2 teknik pembunuhan ninja peringkat ke sembilan! Sekian. Apa pendapat anda pula? setuju tak?

(20/4/2005)

2 comments: